Piatra Alba sau Povestea Continumei

Inceputul oricarui lucru este NIMICUL. Eu sunt Continuma. Sunt o piatra.Te-ai obisnuit sa ma privesti fara sa ma vezi, de aceea iti par banala. O piatra comuna, un nimic!.. zici tu…si ma calci in picioare, fara macar sa te gandesti ca ar putea sa ma doara. Ma strivesti sub nepasarea pasilor tai pentru ca ai uitat….
Pe amandoi ne-a nascut Nimicul. Priveste-ma! Priveste-ma ca si cum ai privi un cer limpede, fara nicio pata pe albastrul sau infinit. Acesta e Nimicul. Ia-ma’n palma ta, fa-ma piatra ta si eu am sa te nvat ceva. Nu sunt deloc grea, nu’i asa? Greutatea mea e greutatea experientelor tale, trecutul tau, cunoasterea ta – mult prea putine pentru a rezolva problemele existentei, ale Eu-lui ori ale vietii, nu’i asa?
Eu sunt masura ta – trecutul, prezentul si viitorul tau. Priveste’n fata: ce spatiu infinit de strabatut! Daca privesti in urma… hm, ce spatiu infinit unde nu te vei intoarce! Iar tu… priveste-te pe tine acum! – ce spatiu mic in imensitatea Timpului! Te simti atat de insignifiant! Te simti nimic acum, asa e? Eu sunt aici acum pentru a’ti spune… Asculta-ma! Eu sunt potentialul absolut, nemanifestat inca, dar care contine Totul in sine. Intalneste’te’n mine cu destinul tau! Eu sunt si Poarta si Puntea, si Inceputul si Sfarsitul, Plecarea si Reintoarcerea. Priveste’ma, simte’ma…Sunt miscarea in nemiscare, e plin acest gol, energia primordiala o s’o afli toata’n mine! Cauta-mi esenta si foloseste’o pentru propriul tau bine interior! Atingandu-ma pe mine, te atingi pe tine, atingi fiinta magica, spirituala din tine. Asculta-ma..! Auzi in mine vocile Batranilor soptindu’ti Taina? Priveste’ma, asculta’ma, atinge’ma si simte’ma.. Din mine provin toate si tot in mine toate se intorc. Eu sunt Continuma. Da, poti sa ma numesti cum iti doresti. Cand imi vei incredinta problemele si grijile tale, voi fi Piatra Grijilor. Cand imi vei incredinta visele spre implinire – Piatra Viselor. Si tot asa, voi fi, pe rand: Piatra Protectiei, Piatra Cunoasterii, Intelepciunii, Schimbarii, Adaptarii, Smereniei, Impacarii, Iertarii, Iubirii, Abundentei, Purificarii. Pot fi Piatra Motivationala si Creationala, Piatra Prieten, Piatra Veseliei, Piatra Vraci, Piatra Prosper/Prosperia a prosperitatii.. Sonoritate e in tacerea mea, apropiere si retragere, vidul umplut si inaltimea’mi e adancime. Uratenia mi’e frumusete, saracia’mi bogatie, slabiciunea’mi putere.
Eu sunt Continuma, poate ca-s Piatra Ta!


Si cum Piatra Alba a fost subiect comun, iata mai jos si varianta 2

Piatra Alba by Ciripry

Nu-mi mai aduc aminte cand m-am trezit.  In jur totul parea sa cante si sa curga. Am luat-o si eu la vale impreuna cu  fratii si surorile mele. La un moment dat structurile nostre s-au amestecat. Eram armonie. Si curgeam in primele acorduri ale unei noi nasteri. Din cand in cand si altii ni se alaturau. Apoi dupa o vreme unii se desprindeau spre alt suvoi. Nu ne luam la revedere, ci doar ramas bun. Stiam ca o sa ne mai intalnim candva, departe. Nu conta cand si nici unde. Doar candva. Muzica pe care o inganasem impreuna ramanea in noi ca un liant al vesniciei.
In jur simteam in continuare  muzica si temperatura care incepuse sa scada ritmul.  Dansam din ce in ce mai lent, apoi doar ne-am balansat o vreme. Dupa inca un timp si jumatate, ne-am oprit.  Am intepenit intr-un suras al veacurilor. Si am asteptat, tragand cu urechea la soaptele ce se auzeau de departe. Am invatat sa inmagazinez si sa procesez toata informatia care venea spre mine, suvoi, de departe. Intr-o buna zi aveam sa curg din nou si sa-mi folosesc noua menire.
Acum iata, s-a facut Lumina din nou. Simt vibratiile creatiilor din jurul meu. Stiu sa le iau si sa le duc mai departe spre locul unde freamata destinul si se naste muzica. Stiu. Pot…  Dar il astept si pe cel alaturi de care voi face asta. Uite, cineva imi zambeste fara sa stie. Da, Tu esti!
– Hei! Nu trece pe langa mine. Nu te face ca nu ma vezi. Ia-ma cu tine! Sunt eu, Piatra Alba a visului tau.

