Un motan batran vede un motanel alergand dupa propria-i coada si-l intreaba:

De ce faci asta?

Motanelul raspunde:

Am invatat ca lucrul cel mai bun pentru o pisica este fericirea si ca fericirea este coada mea. Asa ca alerg dupa ea: cand o s-o prind, o sa fiu fericit. 

Privindu-l amuzat, batranul motan zice:

Fiule, si eu am luat aminte la treburile universului…si am inteles ca fericirea sta in coada mea. Dar am observat ca de cate ori alerg dupa ea, ea fuge de mine, iar cand imi vad de treburile mele vine cuminte dupa mine, oriunde m-as duce.

  Nimic pe lume nu indeparteaza mai tare fericirea dacat efortul de a o gasi.

Istoricul Will Durant povestea cum a cautat fericirea in cunoastere, gasind doar deziluzia. Apoi a cautat-o in calatorii, care nu i-au adus decat oboseala. In bogatie, unde a gasit discordia si grijile. A cautat fericirea in scris, dar rezultatul a fost epuizarea. Intr-o zi a vazut o femeie intr-o masina mititica, asteptand cu un copil adormit in brate. Un barbat a coborat din tren, s-a apropiat si a sarutat bland femeia si pe urma copilul, foarte usor, ca sa nu-l trezeasca. Familia a plecat cu masina, lasandu-l pe Durant cu revelatia adevaratei naturi a fericirii. (autor necunoscut)

P.S. Cum sa fii fericit:

Cufarul Monicai