Azi, dupa examen, palavrageam cu niste colege si, inevitabil, am pus’o si de’o barfa mica. Subiectul barfei- o persoana care tocmai facuse dovada- in opinia noastra- unei inconsecvente in sustinerea unor opinii. Recunosc ca, tocmai cand ne amuzam mai tare, un gand fulgerator si cinic mi’a amintit zicala: „Rade ciob de oala sparta”. Da’l’am gonit iute si am continuat sa ma amuz. Acasa, in documentarea mea pentru portofoliul la sociologie, m’am impiedicat de aceasta povestioara zen, pe care musai sa v’o’mpartasesc (asa, ca o mea culpa). Cica un maestru zen a fost intrebat odata de ce e vegetarian si acesta a raspuns: „Fiindca vacile tipa mai tare decat morcovii.” – „Dar v’am vazut ieri mancand carne la masa la care am fost invitati!”, obiecta cineva. – „Aceasta deoarece gazda era vie, iar vaca moarta!”, replica maestrul. Morala: Nu exista raspunsuri stereotipe. Nu exista decat raspunsuri adecvate, oportune, juste. Aleluia!

