Ii explic ca pentru mine e o zi speciala. De cateva luni, joia a devenit o zi aparte. Ii mai spun ca, intr-un sir de zile obisnuite, una se poate deosebi radical de celelalte. Ca neobisnuitul, cand dureaza prea mult, isi pierde sensul. Cand te concentrezi prea mult asupra unui fapt, incepi sa crezi ca stii totul despre el. Iar cand socoti ca stii mai bine decat oricine ce-i cu faptul acela si ce insemnatate prezinta, te trezesti ca s-a schimbat. Ca nu mai e la fel ca la inceput.

……………………………………………………………………………………………………

E joi dupa-amiaza, ma simt bine, e un fapt mai presus decat toate celelalte intamplari ale acestei zile ce nu se mai sfarseste, singura zi din viata mea ce nu am pus-o in calcule, fiindca moartea are o durata, un ceas de moarte sau o eternitate e totuna, se apropie un an nou si, iata, am un motiv sa imi reiau cartea. Perfectiunea e numele de cod al sperantei.

Tudor Octavian

EL:
Daca ar fi s’aleg din toate,
Multe’s neadevarate..
Cred ca ai ramâne, ai ramâne numai tu..
Tu – cu temerile tale,
Când ma iei cu ele’n vale,
Bine ascuns într-un desuu..

EA:
Asta-i poezia toata,
Toata povestirea-nmiresmata,
Când cu degetul pe piept îmi scrii: “e joi”.

